Eten uit de gouden schelp 1

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #49708
    sinus
    Deelnemer
    • 12
    • 1
    • ★★

    Even vóór mijn pensioendatum werd ik in de gelegenheid gesteld deel te nemen aan een 3-daagse, z.g. ‘Pensioencursus’ welke, voor de NAM-regio Velsen, werd georganiseerd in het Van der Valk Hotel/Restaurant te Akersloot. De cursus omvatte drie belangrijke hoofdonderwerpen waar iedere kersverse gepensioneerde mee te maken krijgt, n.l: financiële zaken, medische zaken en tijdsbesteding. De onderwerpen werden tot in elk detail met ons doorgesproken onder leiding van een financieel adviseur, een arts, en een sociaal werker.

    Wij waren toen de allerlaatste NAM-mers die met VVP (vrijwillig Vervroegd Pensioen) gingen (nou ja, vrijwillig?). Daarná ging men met de LOR.
    Wát een verschrikkelijk woord zeg! (puzzelwoord voor LOR = VOD) En dan die letter ‘O’, van Overtollig (overbodig) Grr !!!

    Er waren ongeveer 15 werknemers, uit verschillende disciplines, vergezeld van hun partner. Er was vooraf een soort interview waarvoor willekeurige groepjes werden gevormd die, in afzonderlijke ruimte’s, een gegeven onderwerp moesten doorspreken. Na afloop daarvan kwam iedereen weer naar de grote zaal en moest een woordvoerder van elk groepje verslag uitbrengen over wat er zoals besproken was binnen zijn/haar groepje. Het onderwerp waarover moest worden gesproken was goed gekozen: ,,…Hoe vindt U het om Uw partner binnenkort voorgoed thuis te krijgen…?”. Tja, een heikel onderwerp want b.v. iemand met een tot dan toe leidinggevende functie komt thuis, waar ’Moeder de vrouw’ al jaren ‘de scepter zwaait’, en zal zich dan moeten schikken naar háár huisregels. Één van de dames had daarover een uitgesproken mening: ,,…Ik vind het hélemaal niks om ‘mijn kerel binnenkort de gehele dag over de vloer te hebben want binnen de kortste keren staat de jampot op de verkeerde plek…!” 😂.

    deegroller
    Scepter ?! 🙄

    Een hilarisch standpunt!, en iedereen lag in een deuk. Toch kon ik mij er wel iets bij voorstellen want ik had n.l. kort ervoor nog een akkefietje met haar man gehad. Hij was vanwege zijn functie gewend te delegeren en toen hij ergens een ‘stunt’ had uitgehaald in zijn éigen computer-systeem, waar ook ónze afdeling zijdelings gebruik van maakte, dacht hij míj wel even te strikken voor het ‘puinruimen”. Mooi níet dus want, … zoals een doorgewinterde, Rotterdamse havenmonteur mij eens toevertrouwde, ,,…Ik wil wél werken voor een wijf, maar níet voor een kerel…!”. Hier is geen woord Spaans bij. Dus; voor straks thuis, in de ring: ‘helpers weg’!

    Voorafgaand aan de drie sprekers hadden we eerst al een woordvoerder van het SHELL-pensioenfonds voor de groep gehad die ons een interessant verhaal toevertrouwde over zíj́n visie op het volop genieten van onze toekomstige pensioen-status. Zijn slotrede was: ,,…Dus mensen; zórg dat jullie gezond blijven en vreet zo lang mogelijk mee uit de ‘SHELL-ruif’…”.😋

    rui
    En vreet zo lang mogelijk mee uit de SHELL-ruif
    reikhalzend
    Wij zien er ook reikhalzend naar uit!

    Wordt vervolgd met: “Eten uit de gouden schelp” 2

    Sinus sr.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.