Offshore labels

Wie weleens offshore is geweest kent ze wel, de platform labels welke je aan bagage/vracht ed bevestigd wanneer je deze per helicopter (of boot) verstuurd van een platform naar een ander platform of van Den Helder naar een platform offshore. De labels zijn nagenoeg allemaal anders qua kleur en ontwerp (wel rechthoekig) en kunnen verschillen van grote. de maten voor een label varieren tussen de 24 en 30 centimeter in de lengte en  tussen de 4 en 6 centimeter in de hoogte.

Hieronder een kleine verzameling van platform stickers welke ik in de loop der tijd bij elkaar heb gesprokkeld (het zijn ze nog niet allemaal, er komen er nog meer). Uiteraard kan het zijn dat stickers in de loop der tijd zijn veranderd of zijn komen te vervallen. Iedereen is van harte welkom om hun offshore platform stickers te delen met ons en het zou nog leuker zijn wanneer deze uit het buitenland komen. Op de laatste foto is een tas te zien met daarop een voorbeeld van hoe een platform stikker eruit ziet op een tas.

Bagage labels

Naast de specifieke platform labels welke je gebruikt om een bepaald platform mee aan te duiden, heb je ook nog bagage labels welke alleen een bepaalde kleur hebben. Deze worden gebruikt wanneer je je bagage incheckt op de helihaven. De vlucht waarmee je naar zee gaat krijgt dan een kleur toegewezen. Naast de kleur kan het ook nog een nummer krijgen, welke correspondeert met het vluchtnummer (61A, 65B of iets dergelijks).

Onderstaand een paar voorbeelden van labels zoals ze deze sowieso bij de NAM (Shell) gebruiken in het Nederlandse deel van de Noordzee. Op de laatste foto is te zien hoe de bagage label er op een tas uitziet.

Boardingpass

Boardingpassen worden aangereikt aan passagiers die offshore vliegen, deze passen zijn rechthoekig (hard plastic) en vertegenwoordigen een vlucht. Op de passen staat een nummer, dit zijn vaste nummers welke corresponderen met het vluchtnummer, of er staat een kleur op (goud, groen, geel etc). Wanneer je je gaat inchecken krijg je deze boardingpass (samen met je bagage- en platform labels) uitgereikt en deze dien je bij je te houden tot dat je bij de helicopter bent, voordat je instapt vraagt de steward naar dez pass, om te zien of je wel bij de goede helikopter staat en of hij het juiste aantal passagiers heeft (POB), het kan namelijk wel eens voorkomen dat er diverse groepen in de vertrek hal staan te wachten op hun vlucht en dat er mensen met de verkeerde groep mee lopen. Hieronder enkele voorbeelden van boardingpassen, de eerste foto is van een hele oude boardingpass, van toen er nog met KLM werd gevlogen.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Liked it? Take a second to support Alex van den Steen on Patreon!
Become a patron at Patreon!
Abonneer
Laat het weten als er
guest

:bye:
 
:bye:
:good:
 
:good:
:negative:
 
:negative:
:scratch:
 
:scratch:
:wacko:
 
:wacko:
:yahoo:
 
:yahoo:
B-)
 
B-)
:heart:
 
:heart:
:rose:
 
:rose:
:-)
 
:-)
:whistle:
 
:whistle:
:yes:
 
:yes:
:cry:
 
:cry:
:mail:
 
:mail:
:-(
 
:-(
:unsure:
 
:unsure:
;-)
 
;-)
 
2 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Ludger

Tegenwoordig gooi je de boarding passen in een “brievenbus”, bij het verlaten van de terminal.

Ja klopt, dit is bij de NAM ook een periode geweest. Inmiddels geven wij (vliegend voor de NAM) deze weer gewoon aan de dame bij het boarden zoals dat pre-corona ook ging.