Tenaz koopt offshore assets NAM

Werken in de offshore Werken in de Offshore forum Nieuws en Updates Tenaz koopt offshore assets NAM

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Alex van den Steen
    Moderator
    • 23
    • 1
    • ★★★

Het is natuurlijk al eerder bekend gemaakt, maar na 60 jaar verkoopt de NAM zijn offshore assets (inclusief de plant in Den Helder, exclusief het platform AWG) aan Tenaz Energy. NAM offshore, werd verkocht onder de naam NAM Offshore BV (NOBV). Hiermee wordt een tijdperk afgesloten waarbij de NAM tot de laatste dag een leidende rol had in de offshore en voor vele andere operators/bedrijven een voorbeeld functie had als je kijkt naar safety, technologische ontwikkelen, kennis ed. Voor mij als trotse NAM medewerker vind ik dit best jammer. Omdat wij onder de vleugels van Shell opereerde waren de mogelijkheden eindeloos en opende het vele deuren.

Maar het is natuurlijk niet het einde en het kan ook vele nieuwe mogelijkheden bieden zoals nieuwe exploraties, nieuwe investeringen doordat het nieuwe bedrijf vele malen lagere operationele kosten heeft t.o.v. de NAM.

Al met al ben ik erg nieuwsgierig naar de komende periode.

Hier de press release van de verkoop van Tenaz Energy

Hier de press release van de verkoop van NAM

Wanneer de naamsverandering een feit is zal ik ook de site aanpassen naar de nieuwe naam.

tenaz logo

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.